В часи повзучої і, вже здається остаточної русифікації Львова, Київ перебирає на себе роль міста Степана Бандери. Свідченням тому непропорційна кількість київських галичан, чию чудову російську мову і відповідну артикуляцію звуків Київ чує все частіше і частіше.
Одні галичани працюють на київських барижних новобудовах, в той час як інші (а серед них переважно студіююча молодь) рік за роком поповнюють лави МНК, Тризуба, УНСО і тому подібних.
В силу притаманних їм інтересів вони будують маріїнські палаци під Києвом; вчаться у найкращих київських вузах і розвивають концепції української ідеї по партійним офісам. Такий поділ дозволяє розвести три, цілком відмінні один від одного категорії київських галичан, а саме:
люди старшого покоління
, котрі з огляду на життєву ситуацію грають роль таких собі білих негрів, при чому не лише у Польщі, Іспанії чи Італії, але і в рідній Україні, у її столиці. Вони говорять українською мовою і все ще вірять в українського месію. Їхній патріотизм похідний від важкої праці, в той час як галичанин-київський чорнороб розглядається у якості класичного юнгерівського робітника, свідомого свого класового становища і культури своїх батьків. В цьому випадкові консерватизм старшого покоління грає націозберігаючу функцію, чого не скажеш про наступну категорію внутрішньої української міграції.
Студіююча молодь з Галичини
все частіше і частіше їде не до Львова чи Франківська, образ котрих для продвинутих тінейджерів тотожний відсталому провінційному центрові. Озброєна недешевими мобільниками і словниковим запасом з репертуару Руського радіо галицька молодь впевнено опановує кращі київські вузи. Їхня мова залишається вдома, оскільки комплексу меншовартості вони набувають ще по дорозі до столиці, коли ти їдеш і мучишся питанням: а чи не помітять мою тернопільську (коломийську, франківську) вимову продвинуті київські однолітки?. Ситуація налагоджується і київські трамваї презирливо усміхаються, коли після короткого і соромязливого мамо, в мене все файно лунає по-базарному надривний остановітє за углом, пожалуста!.
Це працююча або студіююча
національноорієнтована галицька молодь
. Потрапляючи до тотально російськомовного київського середовища вона бачить Україну, яку ми повинні повернути. Національні рефлекси загострюються і альтернативна постава дозволяє роками не асимілюватися в самоколонізуюче київське середовище. Саме їм ми завдячуємо бандерівським статусом міста Києва, оскільки потенційні можливості наддніпрянського націоналізму все ще ждуть свого Петлюру, в той час як лідер ОУН у всіх на вустах.
Разом з тим слід відмітити хронічно негативний аспект галицької присутності в націоналістичному середовищі міста Києва. Його суть полягає у тому, що практика українського націоналізму повязується зі спотвореним (ще радянськими мас-медіа) образом вбивці (бандери, бандита) і асоціюється з визвольними змаганнями часів Другої Вітчизняної війни. Подібна традиція і відповідна до неї риторика не притаманні центральноукраїнському (і київському тим більше) населенню, частина котрого слово Бандера виводить від первісної банда.
Толерація Степана Бандери і образів героїв УПА, поза сумнівом, справа богоугодна і дуже потрібна. Проте пройде чимало часу, доки мешканці столиці почнуть правильно інтерпретувати події тих далеких часів і твердження, що Київ місто Степана Бандери набере реальної ваги.