Bricolage NL  
 

Голодомор, Голокост, геноцид

Red Patriot

Важкі соціально-економічні вимоги не відміняють постановки і вирішення питання про Голодомор, УПА, Петлюру, Хмельницького тощо, чиї образи часом спотворюються етнічно урізаними домислами, зауваженнями, мовляв “антисеміти”, “фашисти” або “не на часі”.

Минулого року ми (а тут йдеться про позицію “Лівої ініціативи”) спромоглися розворушити питання УПА, на запах котрого злетілися “єдиновірні” відповіді УНТП, Національного Альянсу та “Че Гевари”, кожна з котрих, і як це не парадоксально, всі разом зійшлися на одній оцінці, практично спільній для новітніх бандерівців, гітлерівців та сталіністів, котру вони на щиті (праві) або під щитом (типу ліві), з понтом, пантами і патосом понесли поперед себе, як символ помилкових переконань і здобуту на примарному полюванні здобич.

Поза нашою увагою залишилися монополізовані згаданими клієнтами інтерпретації Великого Жовтня та Голодомора, на котрі є короткі і ємнісні відповіді, вже поза лаштунками минулорічних дат – в Україні мав місце вітчизняний Жовтень, чиї здобутки пізніше узурпувала і спотворила більшовицька контра; Голодомор як і Голокост був геноцидом, спланованим до останньої братської могили і тут не варто сором’язливо кліпати очима, двічі незайманість втратити не можна – відповідальність за нього лежить на імперії, панівному в ті часи “братньому” російському народі і колаборантах з числа місцевих. Існують, звичайно, відмінні версії тих моторошних подій, котрі, втім, не мають жодного відношення до попередньо задекларованого соціального гуманізму – це та сама “Че Гевара”, “Новая волна”, “Комуніст.ру” й інші, замизгані комсомольським минулим радянофіли.

Шкода, що інколи позиції наших колєг нагадують одного разу записані слова: “Прі чьом здєсь русскіє і Совєтскій Саюз, українци самі забіралі хлєб і ваабщє – ми адін народ” і т. д. – сказані етнічним українцем, родом із села, щоправда, професійним військовиком, що серед цієї реакційної наволочі не дивина.

Для тих, хто сумнівається:

Уроки історії: Голодомор - www.golodomor.org.ua

Жнива скорботи - http://zhnyva33.narod.ru

Певен, цього буде досить.

для Бриколаж

Коментарі (88) для “Голодомор, Голокост, геноцид”

  1. Олег Верник

    Офіційна позиція ВО «Ліва ініціатива» з голоду 1932-1933 рр.

    http://www.livitsa.info/index.php?pos=full_news&id=443

    25 листопада 2006 р. в Україні відзначався День пам’яті жертв голодомору і політичних репресій. Здається, цього року, як ніколи раніше, ця тема активно порушувалася у ЗМІ, особливо напередодні 25 листопада. Складається враження, що практично усі провідні політичні сили були зацікавлені у використанні теми голодомору у власних політичних цілях.

    Для провладних партій (без особливої різниці – з помаранчевого чи біло-синього табору) голодомор 1933 р. став зручним засобом відволікання уваги від реальних проблем повсякденного життя нинішніх українців: інфляція, стрімкого зростання тарифів на житлово-комунальні послуги, загальне зниження рівня життя. Поступово прищеплюється думка, що на тлі дійсно моторошної трагедії 1933 року сьогоднішні негаразди виглядають просто жалюгідно. Тема голодомору також якнайкраще слугує меті вбити черговий осиновий кілок у ненависну нинішній еліті ліву, комуністичну ідею, на яку покладають відповідальність за злочини сталінізму. Ніби підіграючи своїм опонентам (хоч з частиною з них вони сформували парламентську коаліцію), керівництво КПУ затято продовжує шукати будь-які зачіпки для виправдання злочинів сталінської кліки, цим лише викликаючи дедалі більшу огиду у співвітчизників і забиваючи останні гвіздки у власну політичну домовину.

    Голод 1932-33 рр. став неминучим наслідком курсу політичного керівництва СРСР на чолі з Й. Сталіним на форсовану індустріалізацію країни, примусову колективізацію сільського господарства, встановлення диктатури партійної номенклатури. Війна з селянством (у прямому і переносному розумінні слова), яка велась упродовж 1929-1932 рр., повинна була завершитись остаточною битвою – кінцевим актом упокорення села, яким і став штучно організований голод 1932-1933 рр.

    Відкинувши ідеї класиків марксизму про поступовість аграрних перетворень у ході будівництва соціалізму, зревізувавши помірковану та диференційовану ленінську політику на селі, яку захищали та відстоювали представники «лівої опозиції» на чолі з Л. Троцьким, Й. Сталін та його поплічники зламали хребет селянству в цілому, здійснивши акт насилля над історією, що мало довготривалі і безпрецедентні наслідки, значною мірою обумовивши розвал Радянського Союзу і т.зв. «соціалістичного табору».

    Внаслідок того, що переважна більшість селянства в Україні складали етнічні українці, трагедія 1932-33 рр. має не лише класовий, а й національний вимір. І все ж прагнення покласти провину за організацію голоду лише на неукраїнців не витримує критики. Адже крім грузина Й. Сталіна, росіян В. Молотова та П. Постишева, євреїв Л. Кагановича і М. Хатаєвича, поляка С. Косіора, відповідальність за один з найбільших злочинів ХХ століття несуть такі українці як Голова Раднаркому В. Чубар, Голова ВУЦВК Г. Петровський, особливо уповноважений ОГПУ в Україні В. Балицький та інші винуватці на всіх щаблях влади.

    Нинішня влада не згадує про відповідальність тогочасних урядів провідних західних «демократичних» країн, які, знаючи про реальний стан справ в Україні, закривали на це очі, закуповуючи за демпінговими цінами українське зерно, оплачене мільйонами життів. Відомий історичний факт – через 16 років після Жовтневої революції Адміністрація США офіційно визнала радянський уряд в листопаді 1933 р., відразу після великого голоду. А у 1948 р. Конгрес США офіційно визнав голод 1932-1933 рр. актом геноциду проти українського народу. Немає меж цинізму та лицемірству буржуазії! Всеукраїнське Об’єднання «Ліва Ініціатива» стверджує:

    «Ні» - використанню теми голоду у брудних політичних ігрищах!
    «Ні» - нацьковуванню представників різних націй!
    «Ні» - сталінізму, який продовжує жити в умах і діях владоможців!

  2. Ноунейм

    На Дону та Поволжі компактно жили українці.

  3. makzz

    Чуваки, попустіться, голод був на всьому просторі чорноземя(Україна, Південь Росії, центр та північ Казахстану). І тому страждали всі.

    Пора вже відкинути антинаукову точку зору, що голод 32-33 був чьотко спланований геноцид укрїнців. Ця тєлєга була згенерована в часи національно-релігійного мркобісся 90-х рр.

    Проблема голоду не національна, а класова!!! Постраждли саме ті регіони де найрозвинутішим класом було селянство!!! Саме за його рахунок сталінька бюрократіяй (за рахуно “ножиць цін” - термін ведений т. Троцьким) вирішила розбудувати індустрію СРСР практично з нуля. Тому голод штучний, а отже геноцид, тільки не українців, а геноцид класу селян СРСР!!!

  4. Здоров Андрій

    ГОЛОДОМОР КАК ОПРАВДАНИЕ И ГОЛОДОМОР КАК ОБВИНЕНИЕ
    (официальная позиция ИСПРК)
    http://iuprc.250free.com/RUS/PRESENT/AZ-MI-18.12.06.htm
    цитата:
    Ответить на вопрос, кто же виновен в смерти миллионов людей в Советском Союзе в 1933 г . мы можем одни словом – капитализм. Государственный капитализм, сложившийся в СССР при Сталине, вожде советской государственной буржуазии, официально называвшейся «номенклатура». Капитализм вообще, как система наемного рабства, постоянно требует человеческих жертвоприношений. Он просто не может существовать без постоянного превращение людей в рабочий скот и пушечное мясо. Те, кто сегодня отрицает голодомор, защищают один из видов капитализма – государственный, сталинский. Те, кто кричит о преступлениях коммунизма – защищают другой вид капитализма – частновладельческий, западного типа. Как мы только что убедились, это близнецы-братья, которые так мило поделили мир в 1945. Спор о том, кто из них будет лучшим хозяином достоин лакеев и холопов, но никак не свободных люде

  5. Олег Верник

    Національний аспект у голодоморі, безумовно, є!!! Не треба тут займатися псевдо-кошерним самообманом. Якщо в Україні колгоспи не перемогали у змаганні приватно-трудовий уклад селянских господарств (без експлуатації найманої праці та власності на землю), то нічого тут не має дивного у майбутньому злочині сталінської системи. Якщо 90 % такого господарського укладу складали саме українці, то саме проти них і був спрямований геноцід, давайте не будемо самі собі замилювати очі зайвою словесною еквілібристикою…
    З іншого боку, т. Мазепа, звісно, неправий, коли некорректно висловлюється щодо відповідальності цілого російського народу.
    Тут, звісно, полеміка не потрібна з цього приводу, просто допущена певна некоректність у висловленні, яка є очевидною для всіх…

  6. Jerzy

    от у Грузії, голоду, здається, не було, то чому ж тоді не записати всіх українців і росіян з партійної верхівки до колаборантів кривавого грузинського імперіалізму? :)

  7. Здоров Андрій

    Ген від Москви і до Варщави
    зачервоніли жупани,
    козацтво “здобуває слави”,
    спис і нагайка скрізь пани.
    Леся Українки. Пісні про волю.
    Козацтво у Російській імперії ХІХ-початку ХХ ст. - це аналог сучасного спецназу для придушення всіляких заворушень.
    Взагалі тему голодомору слід поставити у світовий контекст. Становлення капіталізму у провідних його центрах Англії, Франції, США - відбувалося за рахунок експроприації селян (англійські огорожування), работоргівлі, та пограбування колоній. Панування британців в Індії викликало низку голодоморів від кінця ХУІІІ ст. до 1942 р. В СРСР, грубо кажучи, замість Індії була Україна.
    А якщо бути точним, то статистика, розсекречена лиш у 1991 р., свідчить, що найбільше постраждали від голоду 1933 не українці, а казахи. За переписом 1937 р. у порівнянні з 1926 р. чисельність українців скоротилася на 15,3%, казахів - на 27,9 %. Посилання див. вище.

  8. О.М.

    Здорову і макзу
    Серед кубанців тоді були поширені дві версії самідентифікації - “проукраїнська”(чорноморська) і “козацько-самостійницька”(тобто теорія існування “окремого козацького народу”). Так що у будь-якому випадку Кубань була потенційно різко сепаратистським, і дотого ж антисовєцьки налаштованим регіоном.
    Те саме можна сказати і про Дон і Терек.
    А те що козаки виконували роль “спецназу”…
    Ну так таку саму роль виконуали скажімо непальські гуркхи у англійській армії. Отже Ви могли б виправдати можливий геноцид непальців?

  9. Здоров Андрій

    Історія - це не красива казка про дружбу народів, в ній батато є бруду й крові, і немає білих і пухнастих народів, як немає і народів-вампірів чи вурдалаків. Питання полягає в тому, що ми хочемо взяти з історії для сучасності і майбутнього: каземати державності, що нацьковують один народ на інший задля перетворення народів у бидло та гарматне м”ясо, чи полум”я революції, що об”єднує все людство у рівноправну Комуну, де однаково будуть шанувати, приміром, і росіянина Тимофія Сапронова (лідера децистів, що першим звинуватив Сталіна в організаціі голоду ще у 1931 р.), і українця Василя Шахрая (одного із засновників Української Радянскої республики,розстріляного денікінцями у 1919), і бельгійця Хенка Сневлієта (лідера Фронту Маркса -Леніна - Люксембург,що виступав проти Гітлера і Сталіна, розстрілного гестапо у 1942)?

  10. Здоров Андрій

    Нарешті Мазепа чесно зізнався, що він просто хоче скачати бабки з Росії, як євреї з Німеччини. Я би порадив Чорномирдіну виділи йому окремий грант, і весь гамір би припинився.

  11. Здоров Андрій

    Про УПА раджу чудову працю мого товариша по ІСПРК Марлена Інсарова, що викликає лють у столпів і теоретиків сучасного сталінізму типу Василя Піхоровича:
    http://iuprc.250free.com/RUS/PAST/MI-upa1-2003.htm

    «…украинский народ ведет борьбу против клики империалистических обманщиков и предателей передовых идеалов великой революции 1917г.» (15, с.70).

    «… украинское национал – освободительное движение всегда решительно подчеркивало и подчеркивает, что оно против возобновления старых, феодально – капиталистических порядков в будущем украинском государстве. Украинское национальное освободительно – революционное движение всегда решительно подчеркивало, что оно – за ликвидацию крупной земельной собственности, за национализацию промышленности, торговли, банков, за создание нового общественного строя, в котором на самом деле исчезнет эксплуатация человека человеком.» (16, с. 155).

  12. Jerzy

    А ще цікаве протиріччя виходить. Коли чорний американець гопстопить білого американця в Гарлемі виправдовуючи себе посиланнями на колективну відповідальність, то це тіпа страхітливе явище “чорного расизму”, першочергова проблема, з якою має боротися кожний націонал-антіфа. А коли ми заперечуємо колективну відповідальність росіян за Голодомор, то ми тіпа “українофоби” і “авторасисти”. Подвійні стандарти наліцо. Коли ми їх - це “патріотизм”, а коли вони нас - це “расизм”. Захопившись полюванням за якимось незрозумілим “авторасизмом”, Мазепа ніяк не вишкребе з своєї голови залишки справжнього расизму :)

  13. makzz

    Мені здається, що деяким людям засліпило. Дивлчсь з якої точки зору витанцьовувать.
    Я з декількох дискусі на бриколажі вияснив дещо. Різні люди, які називають себе ліими, користуються різно методологією. Ліві, які прийшли (чи перебувають в націоналісичному таборі) користуються етодологією націоналізму (метафізичною), ліві, які прийшли з традиційних лівих, користуються мтодологією марксизму-анархізму (але по великому рахунку теж метафізичною - хоча сказується школа))). Намагайтесь розвивати думку в рамках дфіалекики!!! (хоча це не значить, що я тут самий прорубаний діалетик - можливо в мене дуже метафізична позиція, але я її не бачу))))

    Я вже в пості №12 сказав, що дивлячись яку систему координат брати.

    Повторююсь: з КЛАСОВОЇ позиції національності в усіх цих бідах не винуваті, а дійсно винуваті ті домінуючі класові прошарки, які ці неподобства виворяли. І тут т. Мазепа не правий.

    Якщо брати НАЦІОНАЛЬНУ позицію, то дійсно народ (нація), під національним прапором якого ці нелюди витворяли неподобства винуватий, бо якже можна признати їх не винними, якщо вони є (ситуативно) домінуючим етносом, тобто національного гніту не відчувають (хоча це не значить, що соціального та політичного тиску домінуючий етнос не відчував). І тут т. Мазепа правий.

    Отже потрібно, обєднати ці дві системи координат - і це можливо (!!!), так як 2-й закон діалектики ніхто не відміняв. Це дуже важко зробити, я, наприклад, не знаю як. Із класиків марксизму тільки самі прорубані намагались це робити і в них це виходило (цьому є свідчення окремі праці). Але все одо, не цей напрям був у них приорітетний - не ті час були. Зараз прийшов саме той час, коли цим потрібо займатись, причому всім нам (і націоналістам і марксистам-анархістам) відкитнувши свої ідеологічні амбіції зайнятись дійсно науковою розробкою нового концепту не відривного від практики.

    Стосовно геноциду то я, наприклад, признаю що олод 32-33 був геноцидом, але яйого не використовую в якості політичній (тобто я використовую геноцид в його прямому біологічному значенні - винищення людей).

    На мою думку між геноцидом євреїв і геноцидом українців (та й інших національностей) в СрСр була якісна відмінність. Євреїв винищували по національному признаку, українців (та й інші національності) по класовому. Тобто це не означає, що винищували абстрактний клас селян без роду та племені, простот національний фактор в цьому даному, конкретному випадку був другорядний а першорядний - класовий. В прикладі євреїв - національний признак був домінуючим, а вже потім класовий (не серет, що під шумок міроприємства, який потім назвали голокостом, тупо забирали майно і виробничі потужності євреїв-дрібних капіталістів).

    А щодо, інтєлігєнції. яка навчилась розмовляти українською. а не може ще ідеологію прорубить, то тут Мазєпа, тобі - фол.
    1. Я завжди вмів розмовляти українською
    2. Я не пичисляю себе до інтелігенції, а до трудівника найманої праці

    Абідно, карочь, Мазєпа….

  14. Олег Верник

    “Квітневі тези” Верника перед поїздкою до тещі :)

    Товариш Макс десь близько до суті, тобто майже вірно, спіймав діалектику класового та національного під час українського голодомору. Дійсно, сталінська система та її аграрний сегмент т.зв. “колгоспна система” вкрай потребували знищення будь-яких успішно конкуруючих форм господарювання у чорноземних смугах СРСР, тобто волали знищення всіх кооперативних, артільних та індивідуальних укладів. Казахстан тоді, при всій повазі до Андрія Здорова, ще не був серйозним землеробським регіоном крім його північної приуральсько-козацької частини. Населення переважно залишалося кочовим. Тут ще треба дійсно серйозно розбиратися щодо голодомору у Казахстані. А з Україною було все абсолютно очевидно. Якщо національно всі або майже всі представники конкуруючих господарських укладів, які мали бути знищені сталінізмом, були українцями - то факт ЕТНОЦІДУ українському лівому активу заперечувати АМОРАЛЬНО та ЗЛОЧИННО насамперед перед нашим власним емансипативним світоглядом.

    т. Мазепу, звісно, можна і треба мочити за певні некоректності у формулюваннях та суттєві поступки націоналістичній метафізиці на шкоду класовому аспекту аналізу ситуації, але ж з морально-етичної і пролетарсько-класової точки зору його провокативні “перехльости” мають своє глибинне виправдання через значно більшу загрозу прихованого марксистською риторикою російського шовінізму. Згадайте думки Леніна про дуже коректне відношення з боку марксистів до націоналістів “поневолених націй”, визвольні змагання яких мають емансипативний характер.

    Так сталося, що визначні інтелектуальні діячі марксистської традиції належали персонально до, словами Леніна, “пануючих націй” (Ленін, як бачимо, навіть у визначенні не згадує про те, що панує на “нація”, а її “експлуататорська частина” :)))))) (це саме мій провокативний жарт типу на користь т. Мазепи, але ж прохання замислитися над ним всім любителям словесної еквілібристики з обох боків дискусії). Маркс, Енгельс, німецька соціал-демократія (Кавтський, Бернштейн, Бебель, Лібкнехт, Люксембург) французьки марксисти (Лафарг), російська революційна соціал-демократія (Ленін, Троцький, Плєханов, Мартов, Ольмінський, Богданов…)… Ось вам плеяда, ось вам реальні марксистські зірки 19 - початку 20 ст. Як бачимо, всі належать до імперіалістичних або субімперіалістичних держав.

    Справа, звісно, не в самому факті належності, а в тому, що психоемоційний та національно-культурний аспект особистості впливає на актуалізацію тих чи інших проблем в межах марксистського або загалом класового дискурсу. Де в цьому “переліку зірок” баски? Де тут ірландці? Де тут, вибачте, українці???? Хочемо-не хочемо, але ж через велику купу об’єктивних та суб’єктивних чинників аспекти національного визволення малих націй та аспекти діалектики національного та соціального для цієї яскравої плеяди просто не були актуалізованими!!! І це в найкращому випадку, позаяк часто серед них можна було побачити прихованих чи відвертих шовінюг (Плеханов) або метафізиків від національного питання (Енгельс). Блискуче виключення - Володимир Ленін(!!!), значно менш “блискуче” - австро-маркисти Бауер та Адлери з їх розвідками щодо лівуватої моделі національно-культурного автономізму.

    У чому товариш Макс помиляється. Майже чудово застосував діалектику соціального та національного в аналізі причин українського голодомору, він чомусь повністю відмовляється від неї в аналізі дій гітлерівської камарильї. Звісно, йдеться тут не про психічні комплекси Адольфа Алоїзовича щодо своїх єврейських коренів та бажання через епатажний публічний антисемітизм психологічно заспокоїти свою розбурхану хворобливу, тобто пошкоджену дитячими комплексами через побутовий антисемітизм, свідомість. Тут, дійсно, є пастка для марксистського аналізу потрапити у полон цієї, насамперед, безглуздої негативної гітлерівської енергетики в єврейському питанні. Але ж особисті почуття справи біснуватого фюрера, то один аспект проблеми, а соціально-класове замовлення приходу НСДАП до влади – то зовсім інше!!! Гітлер чудово виконав у 30-х роках замовлення великого промислового капіталу Німеччини щодо експропріації банківського сектору капіталу, переважно єврейського, на їх користь. Антисемітизм Гітлера, який отримав державний характер через його прихід до влади в 1933 році виявився у нагоді (абсолютно не випадково!!!!! )) для банального перерозподілу капіталів. Промисловий монополістичний капітал на свій розвиток вимагав значних фінансових ресурсів, яких у нього через Версальські обмеження не було. Єврейські банки, що працювали вже на трансконтинентальному рівні трансферів с Америкою були ласовим та омріяним шматком для промислових буржуа а-ля Тіссен, Крупп, Хейнкель, Шиндлер тощо. Саме прихід Гітлера до влади і призводить до примусової експропріації грошей ПРИВАТНОГО фінансового сектору на користь ПРИВАТНОГО промислового сектора. Ось десь тут, товаришу Макс, слід шукати соціально-класові та економічні аспекти голокосту. Більш того, іноді ці аспекти навіть більше важили за звірячий антисемітизм гітлерівської верхівки. Саме ту слід шукати і змову Гітлера з єврейськими великими буржуа (звісно, постраждали від злочинів голокосту, насамперед, пролетарські та дрібнобуржуазні верстви єврейського народу), а також економічно обґрунтоване гітлерівцями впровадження категорії «корисний єврей», що мав преференції та державний захист…

    Дійсно, дуже важко нам, справжнім інтернаціоналістам, в кожну мить нашої боротьби протискуватися між Сціллою великодержавного шовінізму та Харибдою буржуазного націоналізму. Але ж у нас не має іншого вибору та іншого виходу… НА ЩАСТЯ!!!! ))

  15. Jerzy

    До речі, якщо вже заходила мова про гроші, то нагадаю цікавий парадокс. Багаті громадяни Ізраїлю та США отримали від ФРН високі коменсації, а колишні остарбайтери, а тепер бідні громадяни України ледве вибивали свої копійки. Очевидно, що й тягар виплати компенсацій за Голодомор ляже перш за все на російських робітників, а не на олігархів. Ми маємо боротися не за відновлення “історичної справедливості”, що тільки збільшує соціальну нерівність, а за радикальну трансформацію глобальної системи, де не буде ні бідних, ні багатих!

  16. Jerzy

    не бачу поки що аргументів, що відповісти “так”

  17. Андрій Здоров

    Питання до Мазепи: Чи несети Ви персонально відповідальність за всі дії президентів незалежної України - Кравчука, Кучми, Ющенка (незалежно від того, голосували ви чи ні, Ви є громадянином цієї держави), прем”єрів та просто міністрів - від Лазаренка до Кравченка чи Цушко?

  18. Mazepa

    Я казав за “колективнивну відповідальність” летимізованої на міжнародному рівні етногрупи, в сенсі державної. Є вона чи ні?

    Хто відповідає за “Волинську трагедію”?
    Українці?
    УПА?
    Провід УПА?
    Шухевич, Бандера?
    Командири загонів?
    Самі бійці?
    Якась, може польська каральна та колонізаторська система, спровокувавша?

    І за шо тоді вибачався Ющенко від імені “українців та України”? НА це прошу відповісти. Може не тре було, якщо НЕ УКРАЇНЦІ мочили поляків, і не вони нас.

    ПС. “Уявні спільноти”- я член конкретної, визначеної етнічної групи. Якщо для вас проблема власної ідентичності - проблема, для мене ні.

  19. Mazepa

    ти не відповів на питання, хто відповідальний за Волинь і чи українці?

    Голодомор частина з вас поклала на плечі конкретних осіб. Це не подвійний стандарт?

  20. Mazepa

    Я не змушую.
    Просто цікаво, чи на твою думку українці відповідальні за деякі історичні події, в той час як представники інших “уявних спільнот” себе уявними не вважають, і цілком переконані у зв’язку певних імен, їх “уявного” (етнічного) походження, очолюваних ними колективів, чия кровожерність була вислідом, принаймні корелятом до їх національності.

    Я не змушую відповідати.
    Історія зробила нас українцями,а не буржуазні перетворення, як про стверджує офіційна соціологія.
    І українці можуть відповідати та виставляти історичні претензії, якщо говорити про функціональність історичної памяті, яко набору певних, притаманнх суспільству колективних архетипів.

  21. Mazepa

    А може це був типовий класовий конфлікт?
    Власне, я закінчив МСУ, і навіть викладачі-євреї вказували на те, що євреї постраждали саме через свою угодницьку класову позицію.
    Щодо твоїх редків. Шкода що вони були тупими.
    Я своїх такими не рахую.

    І все-таки, євреїв мочили українці, а може гайдамаки? Це і є шуканий мною авторасистський стандарт.

    Українці мочили поляків, жидів і москалів, в той час як їх самих лише знищували за класовою або якоюсь іншою ознакою, що, звичайно, не геноцид “братніх” історичних націй.

    Як на мене, все було цілком навпаки.

  22. Jerzy

    та звичайно під час Коліївщини не українці різали поляків, а селяни поміщиків! Правобережні селяни і слова такого “українець” тоді не знали

    До речі, на Волині ситуація була вже дещо іншою.

    І не треба “синтезуватися” з так званою “націоналістичною методологією”. В науковому дискурсі на захід від України її вже майже не існує.

  23. Mazepa

    Мої предки дійсно були не зовсім українці.
    Міхал Чайковський - перший український сепаратист, поляк за національністю. Між іншим, герб маю:))))

    Щодо того, кого різали українці. Їхні жертви були поміщиками за класовою ознакою. Ким були за етнічною і релігійною? Тоді вони були ознакою етнічної, пізніше національної тожсамості.
    Хлопи-православні проти поляків-католиків та класових колаборантів євреїв (вони ж простонародні юдеї, синтез нац. і реліг.). Навіть якщо слово “українець” не визначало людей, були його замінники і суті це не міняє. Хоча не впевнений, що “українець” не було побутовим довгий час. Це географічна назва, далебі.

    Щодо змішання чи синтезу методологій. Я просто не до кінця розумію, чому при класовому аналізі треба повністю відкидати інші, в тому числі етнічні чинники?, що само по собі впливає на продуктивність самого аналізу.

  24. Здоров Андрій

    Про класову боротьбу й національне питання в Україні ХУІІ ст. (добу Сагайдачного) рекомендую чудовий роман Зинаїди Тулуб “Людолови”. Почитайте, не пошкодуєте! Авторка писала його в роки скрипниківщини (початок 30-х) й вивчила сотні історичних документів тієї доби польською, латинською, російською, українською й навіть татарскою мовами. Для мене, наприклад, було відкриттям, що козацька старшина так само займалася работоргівлею, як і татарські мурзи. А в татарских народних піснях козачі походи описані приблизно так як в українських піснях татарскі набіги.

  25. Mazepa

    Я читав “Людолови” в другому класі. Дякую.

    Що стосується методологічних підходів.
    Я наполягаю на словосполучення “постколоніальний”.
    Мій націоналізм - це О’Коннелі і Фанон, котрі не підміняли етнічне походження соціальним (класовим) статусом, розглядаючи їх разом.

    Тому чистий класовий аналіз це лише соціал-шовіністична редукція в угоду неоколоніальним культурним дефініціям. Тези типу “українці зявилися тоді і тоді” дуже нагадують російський варіант про “німецьку вигадку”. Ми говоримо про автохтонних біосоціальний колектив, незалежно від його назви на певному історичному етапі.

  26. Jerzy

    питання не в тому, чию “вигадку” це нагадує, а в тому правда це чи ні. Я, наприклад, знайомився з американським україністом (Keith Darden), який з цифрами і документами доводить, що австрійський уряд таки добряче посприяв поширенню серед галицьких селян ідей націоналістичної інтелігенції в боротьбі з поляками та росіянами за контроль над територією Західної України. Можу вислати уривки з, здається, ще не закінченої книги. Є багато підстав сумніватися в існуванні “автохтонних біосоціальних колективів” як стосовно українців, так і стосовно росіян, німців, англійців, французів.

  27. Jerzy

    а який стосунок має Дарден до чорносотенців? :))) Він, до речі, надихався Магочі :) А той точно не чорносотенець, а інтелектуал малого європейського народу русинів :)))

    Методологія має бути наукова, перш за все. Ідеологічні мантри не канають :)

  28. makzz

    Не зїхали, я - протів.

    А я шось пропустив))? Невже Задєр таку хулу оце гонить на українців?

    Ги, мені теж не хочеться перетворюватись на ссєктоіда, тому й борюсь)))

  29. Олег Верник

    Мені впадло тут юридичні речі згадувати, але ж…

    Поняття відповідальності з юридичного боку у кримінальному праві пов*язується з поняттям суб*єкту скоєння протипорушення. Відповідальність, тобто перетерпівання неблагоприємних наслідків, стосується саме провопорушника. Тобто йдеться про те, що юридично відповідати за злочини мають тільки ти, хто безповередньо робив ці злочини. Були, звісно, варіанти, коли за злочин, скоєнний одними особами відповідали інші. Наприклад, у рабовласницьку добу якщо злочин скоїв раб (не суб*єкт юридичної відповідальності) відповідати мав його господарь. Але ж зараз правосуб*єктність універсальна і всі люди є рівними перед законом.

    Якщо йдеться про такий вид “відповідальності” як “моральна відповідальність”, то тут я, як юрист, майже позбавлений жодних методологічних підходів до цього, позаяк тут тлумачення протиправного діяння (навіть у формі бездіяльності!!!) можливо застосувати дуже вільно.

    Хто “винний” у приході Гітлера до влади? Німці, Гінденбург, Сталін, Тельман, Троцький, Вася Пупкін, євреї???? Товариш Мазепа зауважує, що ніхто не відповів (тобто “з*їхали”)на його питання про колективну відповідальність, але ж він також не відповів на питання Здорова щодо його власної відповідальності за дії Кучми або Шрека через те, що вони всі разом з Мазепою є українцями…

    Який методологічний сенс у продовженні цієї дискусії????

    Згадайте мої улюблені щодо їх креативності слова Еріха Хоннекера: “Да здравствуют великие советский и немецкий народы, вместе разгромившие фашистскую чуму 20 века!!!” :)))))))))))))

  30. Jerzy

    “останній голомозий наці-дебіл” ближчий за ту ж Розу Люксембург, хоча б? Дарма ти таке написав :(

  31. Здоров Андрій

    Про право націй на самовизначення - див. мою статтю “Право наций на самоопределение в принципе и без принципа”-
    http://iuprc.250free.com/RUS/THEORY/AZ-PravoNaciy-2003.htm
    Там же дискусія по ній та інші праці по цій темі.

  32. Mazepa

    Я знав, що “Українці” - марсіани, не знав тільки. що це ліва точка зору.

    Стосовно методології.
    Я згоден з тим, що подекуди зловживаю ярликами, разом з тим властиво методології, друзі, у ваших писаннях, я також не побачив. Підкажіть де читати.

  33. Mazepa

    так хто такі ці “українці”, все-таки?

    Судячи з “лівої” (більш ніж умовно опінії) - це не нація і не автохтони, вони з’явилися хуй зна звідки і нащо, є умовною групою (насправді не існують) і зайобують всіх своїм чомусь реальним расизмом?

  34. Jerzy

    Мазепо, а чому ти ігноруєш, що ми вважаємо всі націями уявними і “неавтохтонними”, не тільки українців?

    По цій території протягом історії проходили величезні маси людей з різних точок континенту і в різних напрямах. В 19 ст., як і всюди в Європі, романтична інтелігенція створювала національні міфи і певним чином зафіксувала цю культурну суміш в українській національній ідентичності. Потім апарати австрійської, а згодом більшовицької освіти в стандартизованій формі передавали її масам. І ще раз підкреслюю Україна в цьому відношенні не унікальна.

  35. Олег Верник

    Jerzy

    Мені здається, що ти забуваєш, що нав*язати масам те, що є чужим для них та штучним на довгу перспективу неможливо!!!

    Ти намагаєшься встати зараз на вкрай НЕБЕЗПЕЧНУ(!!!!) стежку однобічної фіксації того, що національна самоідентифікація - це, не демократичне та емансипативне право будь-якої спільноти, а, начебто, суто результат нав*язаного “зовні” широким народним масам міфу.

    Я можу зараз розпочати мочіть цю позицію як реакційну, антидіалектичну та, насправді, авторитарну. Але спочатку хочу з*ясувати чи то коректно я зрозумів твою позицію.

    P.S. До речі, я знаю що саме турбує тебе насправді, товаришу Jerzy!!! :)))

    Деякі наши колеги по лівому табору, що надійно замаскувалися від нас та відкритої дискусії з нами своєю закритою інтернет-розсилкою/міжсобойчиком (жартую :))) абсолютно вірно (!!!) ставлять проблему неприйняття лівими будь-якої авторитарної спільноти (у тому числі національної), де спільнота нищить справа особистості та інші емансипативні аспекти персонального буття.

    Проблема актуалізована вірно!!!!! І несприйняття такої спільноти є вірним!!! Але ж, що саме пропонується задля долання цього становища??? Хіба ними задіяна тут діалектика “колективного і особистостого”, “національного і соціального”??? х.. там!!!! :((((

    Вони через небезпеку та можливість авторитарізації національної спільноти пропонують не боротьбу за емансипативні стандарти та права будь-якої особистості будь-якої національності в середині цієї спільноти, що національно самовизначилася!!!

    Ні!!! Вони пропонують натомість взагалі ВІДМОВИТИ національній спільноті в своїй самоцінності в якості емансипативного чинника :(((( На їх думку національна спільнота не емансипативний чинник самовизначення, а тягар для абстрактної “наднаціональної людини”.

    Блискучий приклад як заперечення діалектики національного та соціального призводить до заперечення інтернаціоналізму, який фактично замінюється лівуватою версією цілком буржуазного “космополітизму”… :(((

    І ці люди, ще мають нахабство “на ничкє” (вибачте, в своїй закритій розсилці!!!)лаяти товариша Мазепу за “націоналізм” та “поправіння”. А хіба не ви та ваші замасковані імперсько-анархічні забобони (читай: теоретичні помилки :))) підштовхують революційно налаштованих та національно-емансипативних активістів рухатися у бік різноманітних правих тусовок та у бік пошуку “автохтонів”?????????????????? :((((

    Пишить й надалі “Fuck nazi!” та “Smash fascism!” на парканах замість РЕАЛЬНОЇ боротьби з цими явищами, але ж бажано переходити у вуличній афа-агитації поступово з англійської мови на китайську, позаяк “уявлена українська спільнота” спотворена “нав*язаними зовні міфами про її українськість” краще розуміється на тєлєгах типу “вогонь по штабах”…

  36. Jerzy

    а чого мій останній коментар не з’являється?

  37. Jerzy

    ну от ще раз додав і знов нема :(

  38. makzz

    Абсолютно не зрозумів пост №65, що значить ліва опінія в тому що українці не нація, токого наче я не говорив))

    А відносно автохтонності то я маю на увазі “трипільські корні”, які наші “ора падрєоди” шукають в українцях. Ше грушевський видвигав тєлєгу шо українці це руси перед ними анти перед ними венеди так і до “трипільщини святої” не далеко. Це і є “автохтонізм” в сучасній історичній думці. Я проти такого автохтономізму бо він антинауковий. Ось і все.

    Українськинй етнос, саме як український в сенсі самосвідомості, явище яке зявилось не раніше 13 століття.

    Тов. Мазепа, читайте уважніше камєнти)))

  39. makzz

    Та тоді вже всі люди автохтони)))

    Просто смішно говорити про автохтонність якоїсь нації на якійсь території, так як це політичне явище і з генетикою взагалі ніяк не повязано.

  40. Jerzy

    Мазепо, я вислав на мило свій коментар, додай його, плз

  41. Mazepa

    Ось мій коментар, який вперто не хоче публікуватися.
    Розмісти його, будь-ласка
    “От, до речі, про “нав’язування чужого”. Все ж таки
    зміст національної ідентичності є більше наслідком
    соціального конструювання і політичної боротьби, аніж
    відображенням якихось об’єктивних характеристик
    “біосоціальних спільнот”. Національна ідентичність аж
    ніяк не є стабільною і змінюється, перевизначається з
    часом. Українська ідентичність селян 20-30-х років
    мала інший зміст, ніж українська ідентичність сучасних
    модних “европейських” нефорів зі Львова чи з
    Могилянки, тим більше інший зміст, ніж національна
    ідентичність перших дворян-інтелігентів. От я знову
    перечитав текст, що стимулював цю дискусію. Чому разом
    у пакеті з українською ідентичністю мені нав’язують
    повний галицько-діаспорний “джентльменський набір” з
    обов’язковим прирівнювання Голодомору до Голокосту,
    героїзацією УПА і Петлюри, ще не вистачає підтримки
    реабілітації СС “Галичини” та визнання окупаційного
    характеру радянського режиму до повного щастя… Чому
    за відсутність хоча б одного з вище перелічених
    пунктиків одразу навішується ярлик українофоба, тобто
    відмовляється в доступі до національної ідентичності?
    Визначена таким чином українська ідентичність східніше
    Збруча буде жевріти лише в маргінальному середовищі
    напівфашистських угруповань та іноді підійматися на
    поверхню піар-політиканами при електоральних кризах.
    Якщо ми кажемо про емансипативний вимір національного
    проекту, якщо ми кажемо про якесь, словами Задираки,
    “радикальне республіканство”, то вочевидь національна
    ідентичність має бути перевизначена іншим чином.
    Недостатньо лише вказувати на соціалістичні елементи в
    УПА, на потужний соціальний вимір
    національно-визвольної боротьби і т.п., потрібно
    визнати й український характер багатьох подій, що
    відбувалися на умовному “Сході”. Події 1917-21 років
    не були якоюсь “російсько-українською” війною. Ті, хто
    воювали з ай-яй-яй державниками та “борцями за
    Україну”, були такими самими українцями і більше того
    послідовніше відстоювали їхні інтереси. Найбільш
    послідовний захисник інтересів українського селянства
    - Махно - за власним зізнанням, не вмів грамотно
    писати українською мовою. Потрібно визнати, що й
    радянський режим мав український характер, а
    коренізація заклала важливі підстави для утворення
    України в 1991 році. Несерйозно казати про “окупацію”,
    “колаборацію” і т.п. (Саме те, що радянський режим був
    “своїм”, попри всі масові вбивства, демонструє
    наскільки “українськість”/”неукраїнськість” держави
    маловажливі в порівнянні з глибинною динамікою
    капіталізму) Замість того, що бідкатися через те, що
    люди розмовляють на тою мовою, якою “повинні”,
    націоналісти краще б подивилися тверезим поглядом на
    те, якою мовою там люди розмовляють насправді, і
    побачили б купу унікальної специфіки в російській мові
    Сходу України, яка суттєво відрізняється від тієї
    мови, якою спілкуються в Москві, Петербурзі, Сибіру…
    У тому-то й небезпека апеляції до “об’єктивних
    біосоціальних спільнот”, що це веде до безглуздих
    дискусій, яка концепція національної ідентичності
    “найоб’єктивніша” і хто тут “п’ята колона”.
    П.С. Олег, не зводь наклеп на наших товаришів. Суть
    претензій до Мазепи не в тому, що ти написав. Хоча я
    згоден, що краще б вони їх відкрито озвучили.”

  42. Jerzy

    може, якесь обмеження на обсяг стоїть?

  43. Mazepa

    Вова, я не знаю, в мене теж глючило, але ж твій повністю додало. Мо на якийсь проміжок часу розмір мав значення.
    Відповідаю по суті.
    От, до речі, про “нав’язування чужого”. Все ж таки
    зміст національної ідентичності є більше наслідком
    соціального конструювання і політичної боротьби, аніж
    відображенням якихось об’єктивних характеристик
    “біосоціальних спільнот”.
    Соу, соу, процентне відношення не скажу, але ти релятивуєш. Соціальні фактори - це коригуюча форма, зміст, я певен, на генетичному рівні, архетипному тощо.
    Національна ідентичність аж
    ніяк не є стабільною і змінюється, перевизначається з
    часом. Українська ідентичність селян 20-30-х років
    мала інший зміст, ніж українська ідентичність сучасних
    модних “европейських” нефорів зі Львова чи з
    Могилянки, тим більше інший зміст, ніж національна
    ідентичність перших дворян-інтелігентів. От я знову
    перечитав текст, що стимулював цю дискусію.
    Згоден, разом з тим ти знову говориш про форму, а не зміст. Я не постмодерніст, тому для мене зміст визначає форму, а не навпаки.
    Чому разом
    у пакеті з українською ідентичністю мені нав’язують
    повний галицько-діаспорний “джентльменський набір” з
    обов’язковим прирівнювання Голодомору до Голокосту,
    героїзацією УПА і Петлюри, ще не вистачає підтримки
    реабілітації СС “Галичини” та визнання окупаційного
    характеру радянського режиму до повного щастя…
    Ні разу не згоден з діаспорним характером. Це і є ліва, антиколоніальна настанова. СССР - окупаційний режим, спадкоємець імперії, визвольні змагання позитивні незважаючи на їх ідеологічне підгрунтя. Емансипація на політичному рівні поза лівим і правим, апостеріорі.
    Чому
    за відсутність хоча б одного з вище перелічених
    пунктиків одразу навішується ярлик українофоба, тобто
    відмовляється в доступі до національної ідентичності?
    Визначена таким чином українська ідентичність східніше
    Збруча буде жевріти лише в маргінальному середовищі
    напівфашистських угруповань та іноді підійматися на
    поверхню піар-політиканами при електоральних кризах.
    Це проьлема геополітичного розколу, який відомий також в Зх. Європі, а не відображеня істиності. Твоя точка зору також близька, і в такому разі, лише на схід від Збручу і тому половинчаста, як мінімум.
    Якщо ми кажемо про емансипативний вимір національного
    проекту, якщо ми кажемо про якесь, словами Задираки,
    “радикальне республіканство”, то вочевидь національна
    ідентичність має бути перевизначена іншим чином.
    Недостатньо лише вказувати на соціалістичні елементи в
    УПА, на потужний соціальний вимір
    національно-визвольної боротьби і т.п., потрібно
    визнати й український характер багатьох подій, що
    відбувалися на умовному “Сході”. Події 1917-21 років
    не були якоюсь “російсько-українською” війною. Ті, хто
    воювали з ай-яй-яй державниками та “борцями за
    Україну”, були такими самими українцями і більше того
    послідовніше відстоювали їхні інтереси. Найбільш
    послідовний захисник інтересів українського селянства
    - Махно - за власним зізнанням, не вмів грамотно
    писати українською мовою. Потрібно визнати, що й
    радянський режим мав український характер, а
    коренізація заклала важливі підстави для утворення
    України в 1991 році. Несерйозно казати про “окупацію”,
    “колаборацію” і т.п. (Саме те, що радянський режим був
    “своїм”, попри всі масові вбивства, демонструє
    наскільки “українськість”/”неукраїнськість” держави
    маловажливі в порівнянні з глибинною динамікою
    капіталізму)
    Саме про колоніалізм і деколонізацазію треба говорити, все інше похідне від них. Тожсамість не є сталою, проте асимільована не є тожсамістю в повному обсязі. Тому антиколоніалізм - це моя методологія. Все інше очевидна колаборація.
    Ти знаєш, з якої причини Махно не писав українською, як і те, що свою книжку він волів бачити саме нею, як потім зізнавався сам. З причини русифікації і практичною відсутності шкіл тощо. Разом з тим, ще до війни той же Донбас був практично українським. Мій дідусь, далекий від політики, працював там і розказував як їх утискали в мовному питанні, любителі “культурного расизму” з приїзджих “спеціалістів-колністів”.
    Замість того, що бідкатися через те, що
    люди розмовляють на тою мовою, якою “повинні”,
    націоналісти краще б подивилися тверезим поглядом на
    те, якою мовою там люди розмовляють насправді, і
    побачили б купу унікальної специфіки в російській мові
    Сходу України, яка суттєво відрізняється від тієї
    мови, якою спілкуються в Москві, Петербурзі, Сибіру…
    У тому-то й небезпека апеляції до “об’єктивних
    біосоціальних спільнот”, що це веде до безглуздих
    дискусій, яка концепція національної ідентичності
    “найоб’єктивніша” і хто тут “п’ята колона”.
    Діалектичність їх рос. мови це одне, наявність криптоімперських і українофобних культурних кодів - зовсім інше. Асимільований українець часто гірше чорносотенця, сам переконався.
    П.С. Олег, не зводь наклеп на наших товаришів. Суть
    претензій до Мазепи не в тому, що ти написав. Хоча я
    згоден, що краще б вони їх відкрито озвучили.”

  44. Jerzy

    1. Про генетику. Стверджуючи про передачу змісту культурних відмінностей на генетичному рівні, ти відкидаєш не тільки якийсь там постмодернізм, а всі сучасні соціальні науки. Можна наводити хрестоматійні факти про розведених близнюків, що виростали в різних культурних середовищах, і в дорослому віці мали між собою лише одну спільну річ - зовнішній вигляд. Можна вказувати на те, що культурні відмінності всередині етносу іноді більші, ніж культурні відмінності між представниками різних етносів, але одного класу. З політичного боку це справді вкрай небезпечна авторитарна права шняга. Діти злочинців теж схильні бути злочинцями, соціальна нерівність генетично зумовлена, а, значить, природна… Так само і з глобальною нерівністю між народами теж нічого не можна поробити, бо це ж природа, тому “золотий мільярд” і “решта” будуть існувати завжди. Це ставить хрест на будь-якому емансипативному проекті, а до ідеї про “расу панів” і “расу рабів” насправді ближче, ніж ти думаєш.

    2. Про постколоніальну парадигму. Так звані “постколоніальні студії” - це насправді породження постмодернізму. В їх витоках стоїть той самий Мішель Фуко та інші “деконструктивісти”. Може саме тому їхній інструментарій дуже легко застосувати до критики українського націоналізму викривши його внутрішній орієнталізм та авторитарність ;)

    З іншого боку, застосування постколоніальної парадигми має базуватися на твердому фундаменті з переконливих аргументів на користь того, що Україна справді була в колоніальній ситуації. Але такого фундаменту немає. Аргументи натягнуті і непереконливі. Україна не була колонією принаймні в СРСР, як з юридичного боку, про що блискуче написав Олександр Мережко, так і з економічного боку, навіть у культурній сфері чим відрізнялася російська політика від політики “націєбудування” в Західній Європі? Про радянську вже й годі говорити, бо незважаючи на розбудову “нового радянського народу”, українська мова визнавалася, її вивчали в навчальних закладах і нею видавалося більше культурної продукції, ніж у незалежній Україні. Становище України у складі Росії було ближче до становища Каталонії у складі Іспанії, ніж до становища басків, а тим більше Мексики чи Аргентини.

    І таки да, протилежна точка зору поширена переважно на Галичині і в діаспорі (та й то лише серед післявоєнних емігрантів). Ті люди, які власними очима бачили і Голодомор, і сталінські репресії, її чомусь не підтримують.

    3. Треба чітко розвести дві речі: ліквідацію дискримінації за етнічними, мовними, расовими, культурними тощо ознаками і націоналізм. Так, ми як соціалісти безумовно підтримуємо всебічний розвиток усіх національних культур, але націоналізм як стратегія створення і розбудови національних держав на етнографічних територіях - це ЛИШЕ ОДИН із способів розв’язати цю проблему, причому з нашої точки зору - хибний шлях, бо він нічого насправді не розв’язує навіть для того народу, “який утворив державу”, не кажучи вже про новоутворені меншини. Варто лише подивитися на стан української культури в незалежній Україні. Нам не все одно яка держава аби лише “своя”. Це націоналістична точка зору, не соціалістична. Тому Ленін таки краще гетьмана Скоропадського, а наци-дебіли безумовно гірше Рози Люксембург не зважаючи на всі її помилки в національному питанні.

Залишити коментар